Vajad kingitust äripartnerile, kes ettevõtet ootamatult külastab? Mida jagada messil? Kuidas peaksid tänama ja meeles pidama kliente? Kas meil on jõuludeks kingitused äriklientidele olemas? Neid ja teisigi sarnaseid küsimusi tuleb igas ettevõttes aeg-ajalt ette ja kindlasti oled kogenud, et parim ärikink on planeeritud ja tellitud ette, sest kiirustades kinki valides ei jää Sa ka ise kinkijana enamasti tulemusega rahule. Alusta selguse loomisest, sest kui tead, mida ja mis eesmärgil on ettevõttel vaja, siis on Su meel rahulikum ka kiiretel hetkedel ja suudad teha paremaid otsuseid.
“Selgus ärimeenete vajaduses aitab nende tellimist optimaalselt ja kuluefektiivselt planeerida.” – Kruze Disain
Kuidas ja miks selgust otsida? Põhjus lihtne – hakkad nägema vastustes mustreid, mis aitavad:
- Hoida kokku ettevõtte kulusid: kui koondad aastase meenete vajaduse üheks tellimuseks, hoiad kokku kingituste maksumuselt (trükihinnad sõltuvad alati kogustest ja mida suurem kogus korraga, seda soodsam tükihind).
- Säästa enda ja teiste närvi- ning ajakulu: kui Sul on planeeritud meened või nende tellimise aeg on kalendris ja Sa tegeled sellega aegsasti, siis ei satu Sa ärevusse tähtaegade, kujunduste, toomise jm tähtaegade tõttu (ideaalis hakka mõtlema 2 kuud ette).
- Olla teadlikum ja vältida ületarbimist: tihti juhtub, et viimasel minutile jäetud tellimused tehakse igaks juhuks suuremad, võetakse rohkem asju varuga. Tähtaegadest tingitud ärevus survestab ja hakatakse “igaks juhuks” tellima rohkem. Planeerides oled alati teadlikum ja ratsionaalsem.
Mõtle läbi, kuidas jaguneb Sinu ettevõtte vajadused erinevate kingituste kategooriate vahel.
Milliseid logoga meeneid valida?
Meeneid on palju ja tihti ei teata, kuidas neid ettevõttele valima peaks. Väga üldiselt võib jagada kingitused kaheks, kui mõelda nende nähtavusele järgmiselt:
Pastapliiatsid, kruusid, pliiatsid, kommid jm tihtipeale “nähtamatud” bränditooted
Tihti on sedasorti meened ettevõttes kohapeal (nt teeninduskohas, tootmises või kontoris), lisaks jagatakse sarnase iseloomuga tooteid suurtel sündmustel massidele (nt messid, laadad, kliendipäevad jne). Need “nähtamatud”, kuid alateadlikult tajutavad tooted on need, mis loovad kõrvaltvaatajale (sh kliendile, töötajale jt) korrastatud ja ühtse brändi kuvandi Sinu ettevõttega seonduvalt. Ükskõik, millise toote valid, pea meeles, et alatil peaks olema kasutusel ühtne värvi- ja stiililahendus, mis loob kliendile tervikliku visuaalse mulje brändist.
Teadlikult nähtamatuteks võib tinglikult nimetada ka näiteks töörõivaid, logosid ja suunaviitasid hoonetel ja kleebiseid autodel. Teadlikult keegi neid justkui ei vaata, kuid ettevõtte töötajatele loob see ühtsus- ja kuuluvustunde ning kes ettevõtet eemalt näevad, tunnevad alateadlikult selle ära. Mõtle korraks – kui astud Prismasse sisse silmad kinni, siis seal sees olles saad ju värvilahenduste ja -stiili järgi kohe alateadlikult aru, et Sa pole Rimis või Selveris. Sama efekt toimib ka Sinu äris!
“Nähtavad” bränditooted, mis lähevad kasutusele ettevõttest väljaspool
Need meened on soovituslikud igal ettevõttel hoolega läbi mõelda. Kas tahad, et kingitus kestaks või soovid, et see laguneks kasutaja käes? Kui mõelda praktilistele kingitustele nagu näiteks vihmavarjud, mälupulgad, pleedid, joogipudelid vms, siis me kõik kasutame neid. Kui aga vihmavari läheb esimese tuulise ilmaga katki, siis oled pettunud, sest vajadusel see Sind ei aidanud. Sa ei taha ju, et just Sinu ettevõtte logoga vihmavari kingituse saaja meelehärmiks prügikasti rändab? Kingitusi kliendile jagades tekib ettevõttest hea kuvand ja kliendil on kingitust saades tunne, et tema mugavusse panustatakse. Kui aga selgub kasutamise käigus, et kõigepealt on “kokku hoitud” ja logo kulub maha, toode ei ole kvaliteetne jne, siis on pettumus kiire tulema. Seega – kvaliteet on esmatähtis ja kui Sa seda kõikidele kinkimiseks lubada ei saa, siis parem tee vähem kingitusi. Sellel grupi puhul saame rääkida ka kingi eesmärgist: kas need ärikingitused on tähtpäevaks koostööpartneritele, jõulukingitusena kliendile või on tegemist hoopis kampaania kingitustega, mida ostu sooritamise eest lubatakse.
“Logoga meenete planeerimine on ettevõtte aja, kulude ja ületarbimise kokkuhoid!” – Kruze Disain
Kokkuvõttes – igasuguste logoga meenete planeerimine on ettevõtte aja, kulude ja ületarbimise kokkuhoid! Omal kohal on 7 korda mõõda, 1 kord lõika vanasõna! Kui endal head mõtet ei tule, siis kogenud projektijuht oskab alati soovitusi ja ideid anda.
Kinkimise rõõmu ja brändimise tarkust!
#kruzedisain #kruze #disain #logo #logoga #reklaamkink #ärimeene #ärikingitus #kingitus #siiditrükk #planeerimine #tampotrükk